Deklaracja dostępności
Urząd Miasta i Gminy Cieszanów zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony .....................................
- Data publikacji strony internetowej:................................... r.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: .................................... r.
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Część opublikowanych treści nietekstowych w tym elementy graficzne, filmy, grafiki lub zdjęcie nie posiada opisów alternatywnych i tekstowych opisów zawartości.
- Brak audiodeskrypcji do opublikowanych treści filmowych, jednak pozwalają one na włączenie automatycznej zamiany mowy na tekst.
- Niektóre pola formularzy nie posiadają opisu.
- Brak oznaczania cytatów.
- Brak prawidłowej, logicznej struktury nagłówków.
- Tabele nie posiadają tytułów, opisów, nagłówków.
- Istnieją miejsca gdzie kontrast tekstu do tła lub kontrast elementów grafik w stosunku do tła nie zachowuje wymaganej proporcji.
- Ramki nie posiadają tytułów opisujących treści w nich prezentowanych.
- Linki do dokumentów nie zawierają informacji o formacie, rozmiarze i ich języku.
- Część dokumentów dostępnych do pobrania może nie być dostępna cyfrowo.
Treści nieobjęte przepisami
- Mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji: 23 kwietnia 2025 r.
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: 23 kwietnia 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
- Strona posiada udogodnienia pozwalające na dostosowywanie rozmiaru czcionki tekstu, zmianę kontrastu lub skorzystanie z opcji wyświetlania zawartości w skali szarości.
Skróty klawiaturowe
- Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do ............... - mejlowo ....................................ub telefonicznie ...........................
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Imię i nazwisko,
- Adres: ............................................................,
- mejl: .............................................
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
..........................................................
Parking
- Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 1 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
- Parking jest bezpłatny.
-
Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Pies asystujący
- Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
Wejście do budynku
-
Do budynku prowadzą dwa wejścia od ....................................................................... podjazd dla niepełnosprawnych
Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Wejście od ulicy Kościuszki nie jest zabezpieczone bramkami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
-
W budynku istnieją oznaczenia w alfabecie braille'a, nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Możesz skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego podczas załatwiania spraw w urzędzie.
Jeśli zamierzasz skorzystać z usług tłumacza, musisz zgłosić nam ten fakt w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed zaplanowaną wizytą w urzędzie, z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenia możesz dokonać w jednej z następujących form:
e-mailem na adres: .........................................
listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez urząd)
telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej na numer ...............................
Usługa tłumacza dla osób niepełnosprawnych jest bezpłatna. Na życzenie przygotujemy także informacje w tekście łatwym do czytania i zrozumienia.